Gesonde kos vir ‘n goeie immuunsisteem

Saamgestel deur:  Ilidia Lambrechts en Lila Oberholzer Geregistreerde Dieetkundiges – Augustus 2020

Alle skoolgaande kinders benodig ‘n gebalanseerde dieet vir optimale groei, ontwikkeling, konsentrasie, prestasievermoë en, veral nou met Covid-19, ‘n sterk immuniteit. Die grondslag van ‘n gesonde dieet word juis in die eerste paar jaar van ‘n kind se lewe gelê. Nutriënte wat jou kind nou inneem, het nie net ‘n korttermyneffek op die immuunsisteem nie, maar ook ‘n impak op langtermyn gesondheid.

Kry jou soldate reg!

Ons liggame se hoogs gespesialiseerde meganisme wat altyd teenwoordig is om ons te beskerm teen virusse en bakterieë word die immuunsisteem genoem.

Daar is verskeie faktore wat ons immuniteit beïnvloed. Ouderdom beïnvloed onder andere die tipe virusse en bakterieë waaraan ons immuunsisteem blootgestel word. Leefstylfaktore soos voeding, oefening en slaap, sowel as omgewingsfaktore soos die seisoen en die omgewing waarin jy leef beïnvloed ook jou immuniteit. As dieetkundiges stel ons veral belang in die leefstylfaktore wat mense se immuniteit beïnvloed aangesien dit ‘n faktor is waaroor ons ‘n mate van beheer het.

Vitamiene en minerale is saam essensiëel om liggaamsfunksies te onderhou. Dit speel ‘n belangrike rol in verskillende metaboliese prosesse vir beide gesondheid en voorkoming van siektes.  Ons weet dat tekorte in sekere vitamienes en minerale ‘n definitiewe negatiewe effek op ons immuunsisteem het.

Hoe maak jy seker dat jou kind se immuunsisteem versterk word?

Die belangrikste om die immunsisteem te ondersteun, is om drie gebalanseerde maaltye per dag te eet met ‘n verskeidenheid kosse. Sluit een uit elke voedselgroep in vir ‘n gebalanseerde kosblik of bord kos.

Is dit nodig om mikro-nutriënte soos vitamien en mineraal aanvullings te neem?

Dit is altyd meer van waarde om goeie mikro-nutriënte met voedsel in te neem. Dan is dit NIE nodig vir ‘n ekstra multi-vitamien nie. Wanneer ‘n kind nie gebalanseerd eet nie, probeer eers om met die hulp van ‘n dieetkundige die eetgewoontes aan te spreek met ‘n geskikte eetplan. Soms is dit wel nodig dat die dieet inname aangevul word met ‘n multi-vitamien. Maar, navorsing hieroor het getoon dat indien geen tekorte van ‘n bepaalde vitamien of mineraal in die liggaam teenwoordig is nie, dit eerder nadelig kan wees om aanvullings in hoë dosisse, sowel as vir verlengde tydperke, in te neem.

Vir enige navrae, kontak Ilidia Lambrechts Dieetkundiges
Kamer 213 Medforum Gebou Secunda
Sel: 071 355 4635

Related Posts